Iurovizon. Flores para los muertos.

Fusai pana la ai mei la tara, acuma, duminica. Ma dusei, ca zisei sa iau si io niste ceapa de la a batrana, ca ramasesem fara, acia la Bucuresti.

E, ma urcai in masina si in 2 ore fusai acolo. Mersei cam tare pe autostrada, dar…stii cum se zice…mai bine sa fii primu’ decat sa stai in curu’ lor.

Cand ajung in sat, pe strada nimeni. Unde o fi toata lumea? Ca de la biserica trebuie sa fi iesit. In fata carciumii vreo doi-trei. Pe la porti nici pomeneala. Unde-or fi, unde se ascund?

Tocmai trecusem raul pe puntea aia, bine, punte numai cu numele, ca nu e decat un copac aruncat peste rau, ca podul l-a luat apa asta-primavara. Ei, trec eu puntea aia si dau nas in nas cu niste vecini. Vorbea in soapta. Trec pe langa ei si aud asa, intr-o doara…”s-a votat intre ei, ai naibii…de…nu te pui cu puterea”. Zic…e clar, astia fac politica in prundul raului. Referendumul, astea. Normal. Dar de ce in soapta? Ca-i stiu pe-amandoi…Niculae e la liberali. Georgica e cu primarul, cu PD-ul. De obicei astia se injura in gura mare. Ce-o fi cu ei? Ce e cu fraternizarea asta? O fi trecand Niculae la PD? Sau Georgica la liberali? Asist la o racolare?

Trec mai departe…ajung acasa. A batrana e prin curte, daduse drumu la niste boboci de gasca. Vine sa-mi deschida poarta. O vad ca e suparata. S-o fi certat iar cu frati-so pe pamant, ma gandesc. Nu-i zic nimic, o las sa-mi spuna ea. Vorbim, radem, ii povestesc ce mai e pe la Bucuresti. Si, de-odata…incepe:

Lasa-ma, ma, ca sunt suparata.

Pai de ce?

Zice: pai tu nu stii?

Ce sa stiu? A murit cineva?

Ei, a murit…n-a murit nimeni.

Pai si ce-ai? Te-ai certat cu cineva?

Ma, tu te razi de mine?

Nu ma rad, mamaie….pe cuvant ca nu stiu.

Pai cum, ma, tu nu te uitasi?

La ce sa ma uit?

La Iurovizon, ma. Nu vazusi ce le facura la ai nostri? Ii scoasera pe locu 13. Pai ce democratie e asta?

Ce Iurovizon?

Hai, ma, tu nu chiar faci misto de mine? Pai tu chiar nu stii de Iurovizon? Aveam si noi acolo niste baieti de-astia de canta. Tocotondo, aia. Nu-mi spune mie ca nu stiai…acolo la Bucuresti se-aude mai multe.

Pai si ce daca au iesit pe 13?

Pai n-auzi ma, ca s-a votat aia intre noi si pe noi nu ne-a votat? Io le pun acatist la manastire. Popa cred ca-i si blesteama. Ce-i mai afurisi pe sarbi azi in biserica….

Deodata imi amintesc conversatia din prundul raului. Deci de-asta vorbeau Niculae si Georgica….

Ce racolare? Ce politica? Ce referendum? Mie sa-mi dati pastila de Iurovizon!

Ii injur si eu pe nemti, francezi, spanioli, portughezi, unguri, finlandezi etc. Mamaia pare imbunata. Dar acatistul cred ca tot il pune.

3 Responses

  1. Foarte tareee, my precios ex.

    Va pupam,

  2. Romanii au primit punctaj maxim de la moldoveni si de la spanioli. Pe moldoveni hai sa zic ca-i inteleg, dar pe spanioli? Cred ca s-au gandit ca n-o sa mai mearga nici un roman sa le culeaga capsunile… Da, clar asta a fost.

    Iar tu, Canalia mea favorita, ai scris super. Ca un oltean autentic ce te afli.

  3. Ia uite pe cineva care a fost cu inima mica de emotii la ieurovizion. Who are u crocobaur? esti de la Bucuresti sau din Dezrobitele (e satul in care are Canalia casa pt cine nu stie)

    Eu nu m-am uitat la ieurovizion, nu imi place de aia, ma gandesc ca a fost pe acolo Adi de Vito🙂

Leave a Reply

