Adio, paine!

Orice dieta incepe aproape inevitabil cu fraza: Adio, paine! ca si cum panem nostrum cotidianum ar fi cea mai nociva inventie a omenirii, un viciu odios. O alta chestie care ma preocupa o reprezinta ideea de paine cu apa. Daca spaima cea mai mare a oricarui detinut din Bastilia sau a racanilor lui Mos Teaca era sa fie trecuti la paine cu apa, in zilele noastre un astfel de tratament ar fi o mana cereasca pentru toate “sunculitzele” din malluri, Unirea, Dorobanti si alte diverse locuri de promenada ale femeilor imbracate frumos dar care stiu in sinea lor ca sunt niste grase.

De fapt, orice femeie crede ca e grasa, mai putin una singura, din Bistrita-Nasaud, care in acest moment are o palarie mare de pai, se afla la coordonatele geografice 45 28’03” lat. N, 24 67’34” long.E. intr-un camp, are 130 de kilograme, o sapa in spate si se pregateste sa prasheasca o tarla de papusoi. Ea e o femeie fericita.

Celelalte femei ale planetei se considera grase. Unele mai rau ca altele. Cel mai rau cele care arata relativ bine. Asa cum Socrate, unul dintre cei mai lucizi indivizi pe care ii stiu(din carti), considera ca stie doar ca nu stie nimic, tot asa femeile care arata bine stiu doar ca nu arata bine.

Daca la o sala de fitness ar fi instructor un individ durduliu, rubicond, rotond (eufemisme partinitoare) si sala ar fi plina cu femei 90 60 90 si individul le-ar zice: haideti, grasanelor, miscati aripioarele! Mai cu viata! Topiti celulitaaaa!!! Ardeti grasimileeee!!! etc… individele s-ar simti cu musca pe caciula. Ar ofta in sinea lor, s-ar apuca de treaba mai vartos, s-ar gandi la pandispanul mancat ieri, s-ar gandi la privirea contemplativa barbatului lor in timpul unui exercitiu de tandrete specific mamiferelor si ar deveni subit convinse ca si el crede ca sunt grase. Acasa se vor uita in oglinda la barbia lor, din 40-50 de unghiuri care vor urmari criterii de genul: sunt la o masa cu el, e in stanga mea, eu rad….acum sunt serioasa…acum zambesc suav….acum cad pe ganduri cu intentia sa-i transmit ca ma gandesc la el si la o potentiala vacanta in Grecia si evident el nu pricepe nimic…acum sunt in masina langa el si ma prefac socata cand vad un infirm la semafor….etc. In aproximativ 30 de unghiuri de inspectie a fizionomiei e convinsa ca are gusa. Pe viitor va evita sa expuna aceste unghiuri. Se va gandi sa inceapa o noua dieta. Evident: adio, paine!

Recunosc, de la ratatul de Hemingway mi-a venit ideea, am terfelit-ca de parafrazat nici nu poate fi vorba- “Adio, arme.” (am scris asta ca sa priceapa grasanele cu gusa inchipuita si eventual sa caute cartea pe net si s-o citeasca, ca sa se plictiseasca si sa pofteasca la o bucata de paine neagra-chestie consumata frecvent de eroul principal de-a lungul romanului).

N-as dori ca acest post sa fie considerat misogin. Dimpotriva. Femeilor, sunteti foarte simpatice asa cum sunteti. Mai putin individa din Bistrita-Nasaud, pe care o detesta toata lumea. Dragelor, noi barbatii chiar nu putem percepe 40-50 de unghiuri, la fel cum nu putem percepe diferentele intre rosu, grena si bordo, ca sa nu mai vorbesc despre diferetele intre magenta, tziclam, violet, roz. Relaxati-va. A, si inca o chestie….cum naiba sunteti in stare sa inghiti conspiratia preturilor exorbitante si sa dati minim 1-2 milioane la coafor? Noi stim ca o faceti pentru noi, sa va consideram mai frumoase, mai incitante, mai dezirabile. Dar…noi oricum o sa va ciufulim, nu? Banuiesc ca acest demers feminist al meu va fi inutil. Acum mi-e teama ca o sa va duceti in baie sa verificati macar 10-15 unghiuri ale gusei inchipuite.

2 Responses

  1. Dieta mea tine de ceva vreme si tot grasa sunt. Si ai mare dreptate, orice dieta incepe prin a renunta la paine. Eu am ajuns sa nu mai cunosc gustul acelei minunatii pufoase care imi fericea serile:((Chiar daca cineva imi repeta 3 cuvinte care cica ar trebui sa ma faca sa ma simt bine (“grasa si frumoasa”),eu am devenit de-a dreptul obsedata de silueta mea.Vreau sa-mi pune cercel in buric si de aia trebuie sa slabesc. Acum daca mi l-as pune nici nu s-ar vedea de slanina de pe burta… O sa tin in continuare dieta si o sa te bag si pe tine in treaba asta. NU MAI VOIE SA MANANCI PAINE, PASTE, PRAJELI! PROMIT CA VOM DEVENI DOI SLABUTI

  2. this is really fun

Leave a Reply

