Interviu/Advertorial cu Parintele Confetie

Parintele Confetie, staretul de la Manastirea Bloguita, fiind mahnit de ce se intampla in online-ul romanesc si convins ca Harul Sfant trebuie neaparat sa aiba link in toate paginile de web, m-a invitat sa ii iau un interviu. Tocmai pentru ca m-a invitat Logoreea Sa si nu i l-am solicitat eu, nu pot sa spun ca e un doar un interviu, e si un advertorial.

Pentru ca era foarte cald, m-am spalat putin pe fata cu niste apa pe care am gasit-o intr-un butoi din curtea Manastirii. Parintele Confetie m-a vazut pe geamul chiliei si m-a admonestat bland, spunand ca tocmai irosisem aproape zece litri de apa sfintita. Apoi m-a spovedit si m-a impartasit. Discutia a fost aparent calma, desi Parintele cam mocnea. V-o relatez.

Canalia: Parinte, spuneati ca in zilele noastre nu mai exista adevarata credinta, mai ales la tineri. De unde stiti? Pe ce va bazati?

Parintele Confetie: Duhul Sfant indeamna pe cel cu sufletul curat si ii arata starea lucrurilor. Mie mi s-a aratat in vis, spunandu-mi ca trebuie sa port eu Crucea Mantuirii Onlinerilor.

C: Cum vi s-a aratat?

P. C: Se facea ca sunt la RoBlogFest pe scena si aveam un papagal la subratz. Dumnezeu era la prima masa, rontaia un covrig cu susan, avea un tricorn auriu si imi arata un goblen cu mine la un laptop. Atunci am inteles ca asta e Misiunea mea.

C: Cati Sfinti Parinti sunt la Manastirea Bloguita?

P.C: Suntem 6 cu totii. Blogumil, Messengerie, Blogrollie, Parintele Conexie, care este econom, Parintele Comentarie si cu mine.

C: Ce le recomandati tinerilor bloggeri?

P.C: Sa respecte posturile.

C: Sa posteasca?

P.C: Si sa posteasca, dar mai ales sa posteze si sa respecte posturile altuia.

C: Ce facem atunci cand posturile sunt absolut idioate? Cum sa nu ne revoltam?

P.C: Ce tie nu-ti place, nici altuia nu-i da link.

C: In ce consta misiunea dumneavoastra? Ce faceti, concret?

P.C: Impreuna cu ceilalti parinti de la Manastire intru pe bloguri si pe unele site-uri si incerc sa indrept ce e rau, sa incurajez ce e bine, sa ghidez putin aceasta turma.

C: Considerati ca nu avem suficient discernamant? Care a fost ultimul blog ajustat?
P.C: Multi bloggeri scriu pentru a scrie. Unii, din exhibitionism. Dar cei mai multi scriu pentru ca sunt singuri. Aici este Misiunea noastra, sa-i ghidam catre Adevar. Noi suntem un link spre Mantuire, spre pace. Azi am convertit la Bloguism www.hotcity.ro

C: Sunteti fanatic?

P.C: Doamne fereste!

C: Sunteti mistic?

P.C: Asta ma intreb si eu.

C: Ce faceati inainte de a deveni Parintele Confetie?

P.C: Lucram la un abator.

C: Ati fost membru de partid?

P.C: Am fost in mai multe partide.

C: Care este blogul dumneavoastra preferat?

P.C: Nu pot spune ca am unul preferat. Iubesc toate blogurile, cum ne indeamna Sfanta Scriptura.

C: Pe care intrati cel mai des?

P.C: Pe al meu. Ha ha ha.

C: Va admir sinceritatea. Biserica va sprijina demersul?

P.C: BOR? Nu… cei de acolo sunt ocupati cu altele…catedrale…minuni… Dar va veni ziua cand Sarpele va fi invins. Biserica ce va sa vie e online. Nu iti trebuie sediu ca sa te rogi, Scriptura ne spune ca Dumnezeu e pretutindeni, deci de ce sa te duci intr-un loc anume sa vorbesti cu El?

C: Se spune ca faceti miracole. Ca vindecati. Ca optimizati. SEO-iti.

P.C: Doar credinta vindeca. Doar Dumnezeu face minuni. Doar google stie ce e in algoritmul lor.

C: Dumneavoastra vorbiti numai in parabole?

P.C: Vorbesc si in hiperbole. Ha ha ha.

C: Sunteti un om de viata.

P.C: Dumnezeu ne-a dat-o s-o traim, nu sa ne numaram zilele.

C: Cand credeti ca va veni Apocalipsa?

P.C: Cand Anticristul Ion Iliescu va avea blog.

2 Responses

  1. nene, a venit Apocalipsa de vreo soua saptamani…

  2. Da. We’re all f. now.

Leave a Reply

