La pescarul vesel

Localitatea 2 Mai nu e doar un satuc de langa Vama Veche, e si locul unde se afla un restaurant cu specific pescaresc unde am mancat de cateva ori. Ba, de doua ori m-am dus special ca sa mananc acolo. Din Bucuresti.

Se numeste “La Pescarul Vesel”.

Ce are deosebit? Un om. Un chelner profesionist, care arata putin desuet-cu servetul permanent pe mana stanga.

 

 

Omul te intampina de la poarta si te imbie cu vedetele bucatariei: borsul, icrele proaspete, saramura de crap.

Prima data cand am fost acolo l-am intrebat daca au tigari. Mi-a spus ca nu au, dar ca trimite pe cineva sa cumpere. S-a intors dupa 30 de secunde, cu o tigare pe o farfurioara de cafea. “Am trimis deja un baiat dupa tigari. Am observat ca fumati PallMall Lights. Intre timp va rog sa serviti una de la mine”.

Si tot asa. Servirea e impecabila. Nu astepti, nu te vaiti, nu te rogi.

Am comandat crap la gratar. Omul iti aduce o farfurie mare cu mai multe bucati si te roaga sa alegi una, spunandu-ti si cam ce gramaj are, sa-ti faci idee cat costa. Banuiesc ca v-ati intalnit pe litoralul romanesc cu situatii de genul: “Cum sa aiba domne pastravul asta 500 de grame?”

Mesele sunt asezate sub un umbrar de stuf. Gratarul e la poarta si momeste cu mare succes noi clienti.

Icrele sunt preparate in casa. In niciun caz nu sunt dietetice, dar sunt delicioase. O portie costa 5 ron si e suficienta pentru 2 persoane.

Borsul e generos, dar nu e colosal. Ce mi-a placut mie la el e ca se pune leustean. Chestie de finete.

Crap, salau, cega, rechin, somn, zargan, midii si rapane. In principal la gratar. Saramura de crap e foarte picanta. Se serveste cu un sos de rosii. Care chiar contine rosii.

Daca va comandati usturoi, amestecati-l inainte de a-l pune pe peste. Veti vedea de ce.

Hamsiile sunt proaspete si se prajesc in ulei curat, cu malai. Nici vorba de infectiile de la tarabele din toate statiunile. Hamsii mari, intregi si crocante. Atentie: nu li se scot intestinele(de altfel nici celor de la tarabe, dar alea sunt asa de prajite ca nu mai simti nimic oricum, iar uleiul acroleinic de la atatea prajeli le da un gust fetid). Deci…fie faceti pe traditionalii si le mancati intregi, cum obisnuiesc pescarii, fie le alegeti. Nu e greu.

Meniul include si chestii de genul: ceafa de porc la gratar cu cartofi prajiti. Sau snitel de piept de pui cu piure si salata de muraturi. Dar nu pentru astea va trimit eu acolo.

Instructiuni.

In 2 Mai, cum mergi dinspre Mangalia spre Vama, pe partea stanga, imediat dupa ceea ce se numeste probabil “centru”. Un gard rosu, umbrar si un gratar.

 

12 Responses

  1. Ne trimiti la plimbare?🙂

  2. tigarA!!!!

  3. in 2 mai este un loc foarte dragut de papat si de stat. aproape de iesire, pe partea stanga stau aliniate 3 frumuseti de vile care conduc catre plaja dinspre Vama. treci de prima terasa si in capat de tot, acolo unde sunt si baracile unor pescari o sa vezi o terasa foarte aproape de malul mari, Micul Golf. iti recomand sa mananci macar o data (in cazul in care nu ai fost).

  4. Tigara, Tigare. Whatever

  5. O sa ma duc sa incerc. Ce au? Peste?

  6. evident ca au si peste, dar nu numai.

  7. ce trupa de manacacioshi!😛

    fain post, poveste cu poze doveditoare. pai vezi ca shtii, maistre🙂

    @panteramovcuurekiroz:
    TigarE e pentru maeshtrii expertzi (fumatorii adik); TigarA e pentru nefumatori & dictionar.
    but remember: viatza bate filmu’.
    deci e TigarE.

  8. whatever esti tu.

  9. @taz: acu abia am vazut explicatia ta stiintifica. na afla ca pantera e fumatoare si cunoscatoare de dictionar in acelasi timp. asa ca tigara si punct. orvoar

  10. @nevastuica:
    pantera rozcumov – ori nu fumeaza destul, ori nu fumeaza marfa adevarata, ori nu trage destul de adanc, ori amesteca filmu’ cu viatza.
    ovar🙂

  11. l-am remarcat si eu. pestele nu e suficient de bine preparat.

  12. mah nush decat e postu asta, io is om nefericit blocat cu cif si domestos in bucuresti in barlogu meu inchiriat de bloc comunist …, poate si-a schimbat numele🙂; io am mancat de enshpe ori la micu golf si de mai putine ori “prin sat” , mai ales “la dinamo” + sandvish cu “de toate ” facut pe vremuri (nu atat de de mult apuse) facut la stela. ce pot sa zic e ca am mancat scrumbia facuta cum trebe , un bors de peste care chiar avea peste in el🙂 si salata de vinete facuta ca la mama la tara la buzau. diferenta dintre localnicii din 2 mai si mai putin localnicii din vama e ca oamenii astia stau si peste iarna acolo🙂. nu zice mare lucru, da’ nici putin🙂 tot respectu pt proprietarul de la stela, pt barmanu de la micu golf care mi-a facut cafea special la dimineata si a suras subtil cand am strecurat nitel coniac bun la rasarit …

Leave a Reply

