Revelatie

De la inventarea televizorului se scriu carti din ce in ce mai proaste.

Eu, de exemplu, am scris un scenariu de lung metraj absolut infect. Toata actiunea se petrece pe Calea Victoriei si seamana suspect de mult cu filmele mute ale lui Chaplin si cu Amelie Poulain, combinate cu Seinfeld.

Am auzit ca exista un scriitor bun, Cartarescu.  Un fel de Coelho al Romaniei. Si ca ar fi vandut 20.000 de exemplare dintr-o carte. Banuiesc ca in acest domeniu actele de piraterie sunt rare, mai ales la noi. Desi, daca mi-aduc aminte bine, in studentie Doamna Doctor(nu-i pun link, e in blogroll, invatati-va si voi odata!) imi propunea sa jefuim libraria Humanitas, sa furam cartile pe care nu ni le permiteam. Ce romantic. Am fost descurajati de problema transportului, fiind vorba de niste carti grele. Nu ne-a trecut prin cap sa furam si o masina. N-am fost niciodata niste infractori veritabili. Totusi, de fiecare data cand trec pe langa o librarie analizez fara sa vreau posibilitatile de a patrunde prin efractie. Nu, nu constituie tentativa, pentru ca nici macar nu iau rezolutia infractionala, daramite sa incep punerea in executie.

Pentru ca eu refuz sa fiu vreodata la moda, nu o sa-l citesc pe Cartarescu decat peste vreo 5 ani, dupa ce se mai limpezesc apele si scade valva iscata in jurul cartilor lui. Incerc pe cat posibil sa nu aflu nimic despre ele, ceea ce e foarte greu, pentru ca toti numai despre asta vorbesc.

Refuzul asta al meu merge atat de departe incat eu l-am citit pe Platon dupa vreo 2500 de ani de la lansare. Biblia dupa vreo 3000 de ani(prima parte), respectiv  2000 (partea a doua si epilogul). Coranul nu il citesc inca, fiind o aparitie mai recenta. Il mai las la dospit, mai citesc o recenzie, o critica…

Sa revenim la revelatia mea. Dupa aparitia televiziunii, calitatea scrierilor scade in acelasi ritm cu aparitia noilor canale.

Avem urmatoarea ecuatie: q*n=k, unde q=calitate scrieri, n=numar canale disponibile populatiei si k=constant

In acelasi timp, cu cat creste populatia, cu atat creste numarul de scrieri, insa tot cu atat scade numarul de cititori.

Exprimam matematic:    d(s)=d(p)    d(c)=1/d(s)   unde s=nr. de scrieri, p=populatia si c=nr. de cititori, iar d exprima variatia.  Deducem ca variatia scrierilor*variatia cititorilor=1             d(s)*d(c)=1

Uluitor. Televiziunea nu numai ca fura din calitatea scrierilor, fura si din cantitatea cititorilor.

Deci, pe masura ce tot mai multi oameni se uita la televizor la din ce in ce mai multe canale, vor citi din ce in ce mai putin, desi vor fi din ce in ce mai multe carti disponibile, iar calitatea acestora va fi din ce in ce mai proasta, probabil tot din cauza televiziunii.

3 Responses

  1. Mai.. e bine ca ai descoperit America cu mult dupa Columb.. Ti se intampla des sa explici atat de abracadabristic lucruri deja stiute?..😉

  2. daca s-ar citi carti, cine-ar mai face trafic pe bloguri?🙂

  3. dar subtitrarile nu se pun?:)

Leave a Reply

