Canalia turist

Cu pantofi galbeni, blugi albastri si tricou rosu, Canalia se furisa subtil pana la biroul de check-in din Baneasa, printre cocalarii sauvage care asteptau la Ryan Air sa plece la Roma, la furat din outleturi Nike. Era 1 Septembrie, ziua mamei lui.
Canalia zboara cu WizzAir, sau “Marfarul”, cum ii zice tatal lui. Wizz are cele mai frumoase avioane, colorate in mov, culoare agreata de canaliile din toata lumea.

La imbarcare, Canalia fu retinut, tocmai pentru ca fusese primul la check-in si aparuse pe lista de no-show, intrucat angajatii Wizz din Romania sunt, evident, incompetenti. Lumea susotea: “L-a gasit cu ceva in bagaj. Uita-te la el, zici ca e drogat. Astia sunt niste nenorociti, cine stie ce avea la el”. O data cu Canalia mai fu oprit si un cetatean vizibil onorabil, de etnie maghiara si extrem de unilingv. De ce doresc ungurii placute bilingve, daca vorbesc doar o limba?

Fixand-o pe incompetenta cu privirea si constient ca a pierdut locul la geam, Canalia astepta furibund pana fu lasat sa patrunda in autobuzul rusinii nationale de pe Baneasa.  Am inteles ca a fost renovat intregul aeroport. Sa-mi dea si mie cineva in scris ce s-a facut exact si cat a costat. Ministrul transporturilor… ia zi, domne…

In avion numele Canaliei fu strigat de cateva ori. I se aduse din nou tichetul de imbarcare. Rumoarea persita. Droguri, arme, viza, probleme, terorism, strain-cam astea erau teoriile vehiculate.  Faimozitatea Canaliei fu maxima.

Dupa o decolare magistrala, turbulente minore si o ora la 10 kilometri inaltime, aterizaram la Budapesta, un oras compus. Per a contrario, Bucurestiul e descompus.

Hotelul se numeste Radio Inn si e decent. Aproape de metrou, statia Bajza Utca. Daca vreti cazare, apelati cu intredere la www.veltravel.ro

Budapesta intr-o zi. Daca nu era Iki, probabil nu m-as mai fi dus prin toate locurile alea pe jos. Recomand papricasul de pui.

Daca sunteti in Budapesta, nu mancati pe Vaci Utca. E plin de tepari.  Suveniruri de calitate nu se gasesc nicaieri. In schimb e plin de kitschuri. Daca doriti astfel de kitschuri, mergeti la bastionul pescarilor sau la Vaci Utca.

Parlamentul e o facatura, nu e autentic si probabil a fost construit doar ca sa existe un motiv sa se produca globurile alea stupide cu apa si zapada falsa.

Cele mai interesante chestii pe care le-am vazut sunt: linia de metrou Mexicoi, casa revolutiei din ’56-sau memorial, ce o fi… apoi  catedrala  aia mare in care m-am urcat(nu stiu cum se numeste, dar panorama e colosala). Evident trebuie sa mentionez si podurile.

Daca vreti sa gustati ceva buuuun bun bun…. prajitura cu mac. Intre 170 si 250 forinti, in majoritatea non-stop-urilor, dar cea mai buna la Kobanya-Kispest(ultima statie de metrou inspre aeroport).

Pe 3 septembrie am plecat catre Stockholm. Dar despre asta in episodul viitor.

Relaxati-va, o sa va pun si poze diseara 🙂

7 Responses

  1. eu am prins la bastionul pescarilor mai precis la un hotel de acolo expozitie de martipan :-> si ca dulce unguresc eu asta recomand. desi n-am mancat praji cu mac…:-<

  2. Hilton. Ala e hotelul.

  3. dada hilton😀 mai era?

  4. Ai mers si cu metroul ? Ca eu m-am speriat cand am vazut unde dracu ma duc scarile alea si cat sunt de lungi ,aveam impresia ca daca dau drumul la balustrada ma duc in cap 300 de m :))

  5. asa e, dar se pare ca “bastinasilor” nu li se pare nimic deosebit😮 si noi din 4 cati eram am ametit incet dar sigur toti 4 pana jos. plus, sa te puna naiba sa incerci sa te uiti la reclamele de pe=o parte si alta..

  6. Da’ pozele?!? Unde-s pozele?😉

  7. I think Nike’s are going to the retro look now for the more casual crowd. Their athletic line is ugly, but I like the retro looking ones.

Leave a Reply

