Canalia si previziunile

Astazi, pe WC, am rasfoit o cartulie intitulata ceva de genul “Cum va fi lumea peste 20 de ani”.

Am citit despre telecomunicatii, ca o sa avem calculatoare personale, ca vapoarele or sa fie mari, ca vom avea sateliti de televiziune si asa mai departe.

Intrigat de ineptiile debitate acolo si constient ca toate aceste lucruri exista deja, m-am uitat la data publicarii.

Ei bine, fusese scrisa in 1964.

M-am uitat mai atent la ce debitau oamenii aia de stiinta pe-acolo, incercand sa-mi imaginez cam care era nivelul tehnologic al anului 1984.

Ei bine, gresisera. Cam cu 20 de ani, pentru ca abia prin 2004 toate chestiile astea se intamplasera, mai putin aberatiile lui Werner von Braun, care vorbea de niste baze pe luna, excursii pe Marte si alte asemenea minuni.

Ceea ce as dori eu sa va amintesc e altceva.

Mai tineti minte filmele alea produse in anii 70-80, care infatisau viitorul in cele mai sumbre culori, de genul: “Suntem in 1993 si lumea e un desert atomic populat de bande violente care se lupta pentru mancare si petrol” ?

Ei bine, in 1993 nu m-am luptat cu nimeni pentru mancare, daramite pentru petrol. Ok, poate m-am luptat cu fratele meu pe vreo cutie de alune. Dar mai mult nu.

Daca va uitati din nou la Terminator 1 si 2, va veti da seama ca viitorul acela pe care il descriau ei a trecut de multisor. Si nu s-a intamplat nimic!

Totusi, ar trebui sa fie cineva tras la raspundere, nu?

2 Responses

  1. Poate au gresit cu 20 de ani si aia?…

  2. fix asta vroiam si eu sa spun :))) au gresit cu 20 de ani

Leave a Reply

