Adio, Vama Veche!

Cu riscul de a ma manifesta ca o femeie oarecare (adica isterica, prapastioasa si lipsita de ratiunea pe care numai testosteronul ti-o poate da), trebuie sa-mi declar aici intentia de a nu mai reveni vreodata in Vama Veche.

Cazarea.

Cazarea a fost ok, desi relativ scumpa. E din ce in ce mai bine, au fost construite vile mai mult decat acceptabile, nu mai esti nevoit sa faci dusuri reci, sa-ti faci nevoile in spatii insalubre (desi marea majoritate a celor care se duc in Vama prefera aceste conditii).

Am vazut pentru prima data pe litoralul romanesc doi baieti inarmati cu greble, care curatau nisipul din dreptul barului la care lucrau.

Am vazut cosuri de gunoi folosite, umbrele de stuf intacte, caiacuri de inchiriat si politisti pe plaja.

Apa.

Dar apa e gretoasa. Atat de multe alge ca nu mai lipseau decat niste zdrente de ou si totul ar fi fost o ciorba romaneasca autentica.

E murdara, e infernal de murdara, sau poate mi-am schimbat eu standardele de cand am fost in Zakynthos.

Oamenii.

Am vazut cretini cu caini fara lesa pe plaja.

Va stimez ca sunteti atat de apropiati de animale, domnilor. Putini dintre noi sunt si majoritatea sunt internati in ospicii.

Dar imaginati-va ca un Boxer fara lesa vine si va musca pe dumneavoastra sau pe copiii dumneavoastra. Cum ati reactiona?

Sunt convins ca imi veti spune ca Boxerii sunt docili, ca nu musca pe nimeni, ca sunt cuminti, ca nu e treaba mea ce face fiecare cu cainele cui.

Eu va transmit doar ca sunteti niste boi ordinari pe care prefer sa-i vad mancati de propriii caini decat sa-i mai vad liberi cu cainii dupa ei.

Am vazut familii venite la plaja ca in Eforie. Nu e interzis, e doar atipic pentru Vama.

Mancarea.

Am mancat la Bibi niste hamsii preparate bine, contrastand puternic cu maclavaisul uleios cu care eram obisnuit, format din intestine de peste, capete, cozi si un mujdei albastrit.

Am mancat si in 2 Mai, la Pescarul Vesel, la acelasi nene cu servet pe mana si cu maniere ireprosabile.

Am mancat si La Dinamo, tot in 2 Mai, unde o chelnerita surda a uitat sa ne-aduca ceva ce comandasem, apoi si-a cerut scuze. “N-aveti nicio scuza, doamna!”, cum i-am si zis.

Distractia.

Era concert vineri cand am ajuns. La Stuff.

Plin de studenti, de tineri in general. Cred ca am depasit varsta la care sa ma mai amuze veselia aia hippie-rasta-vamaiota.

N-aveam nici droguri, poate si asta a facut experienta mai putin incitanta.

Mai multi straini decat de obicei, probabil datorita mediatizarii. In general cam aceiasi oameni.

Dar… tiganii.

Imi pare rau domnilor, dar tiganii strica aproximativ toate locurile prin care se duc. Mie imi taie buna dispozitie chiar daca sunt imbracati la fel ca mine, se comporta la fel ca mine si poate gandesc la fel ca mine.

Culoarea lor de tigan ma deranjeaza. Nu-i suport, nu vreau sa-i vad. Sa se bucure ei de Vama. Eu o sa ma rezum la Grecia de acum incolo.

21 Responses

  1. canalie draga,
    chelnerita de la “La Dinamo” era stelista…

  2. faza de la mare: baitel de 3 ani, gol pusca, sta pe mal si face pipi in mare (isi directiona cu mare grija jetul a.i. sa ajunga in mare), eu socata ma uit lung la copil, in spatele baitelului bunicii aplauda si incurajeaza “asa, bravo”. am vrut sa scot 1 leu si sa le dau de mers la WC, dar probabil l-ar fi investit in seminte. algele sunt “parfum” pe langa dejectiile animalelor umane de pe mal

  3. Mare dreptate ai in legatura cu serviciile de pe litoralul romanesc. Noi nu ne mai ducem la mare la noi de vreo 2 ani. Am decis acest lucru din aceleasi motive pe care le-ai enumerat si tu. Prefer Grecia, Cipru, Malta dar nu Romania.

    Nici eu nu pot intelege oamenii care se duc la mare la noi. Chiar nu vad ce e atat de cool in asta. Mai bine banii pe care ii dai pe 4 week-end-uri la mare ii strangi si pleci in alta tara.

  4. Deci nu sunt isteric ca o femeie, nu?

  5. Hai ma ca esti prea sensibil…😛

    Eu am gasit capac de ac de seringa in nisip. De-atunci port papuci din kevlar pe plaja…😛

    Anyway… problema nu e ca la noi e naspa… ci ca peste tot pe unde ajung romanii devine naspa… so… n-o sa mai tina mult curatenia nici in Grecia, Cipru, Malta, etc….😀

  6. Draga Canalie,
    ma surprinde (f. neplacut) sa citesc intr-un blog interesant si antrenant o afirmatie atat de xenofoba ca cea despre tigani in postul asta. Cred ca n-are sens sa scriu de ce nu mi se pare ok, ce ma deranjeaza la ea, de ce rasismul in general ma dezgusta, s.a.m.d. Doar – ca tema de gandire ptr un minut liber: cum te-ai simti, daca – sa zicem, un suedez (altfel tip inteligent, de treaba) – ar scrie ceva de genul “romanasii astia care au ajuns peste tot – nu-i mai suport, indiferent cat de spalati, educati, etc. ar fi ei”?!?

    Cred ca pur si simplu o sa renunt sa mai citesc blogul, asa ma scutesc de viitoare enervari pe tema “Din pacate multi prea multi romani inteligenti & haiosi sunt rasisti…”

    Salutari
    a.b.

  7. As zice ca suedezii au avut niste contacte neplacute cu tiganii din Romania.

    Ce motive as avea, draga a.b. sa nu fiu rasist? Ia prezinta-mi niste lucruri bune facute de tigani in Romania. Si nu incepe cu Ion Voicu si cu Faramita Lambru.

    Daca nu iti place blogul meu n-ai decat sa nu mai intri pe el, desi ti-as intelege regretele, eu fiind inteligent(poate si de aia rasist).

  8. Ei, draga Canalie, cum am scris si mai sus – n-o sa incep sa insir motive de ce rasismul e dezgustator. Ca persoana inteligenta si educata, ai putea sa stii asta si singur – probabil ca ai tu motivele tale proprii sa nu le iei in considerare, desi consider ca ptr rasism nu exista scuze, mai ales – ma repet – ptr persoane cat de cat inteligente & educate. Atributele astea doua ar trebui de fapt sa fereasca de caderi in plasa argumentelor simpliste de genul “toti tiganii sunt de felul lor asa si nu altfel” (adica murdari, puturosi, hoti, rai), “toti romanii sunt de felul lor asa si nu altfel”, “de la tigani vin numai rele”, etc. Ptr ca de la asemenea afirmatii se poate ajunge foarte usor si la lucruri de genul “toti negrii put”, “toti blonzii sunt inteligenti si curati”, s.a.m.d. – ceea ce, stim cu totii, nu este adevarat. Adevarat e insa altceva: atat timp cat un individ e privit tot timpul cu suspiciune, i se atribuie o gramada de trasaturi negative si i se pun mereu in carca lucruri neplacute (cateodata pe drept, cateodata pe nedrept, insa intotdeauna fara prezumtia de nevinovatie), nu poti sa te mai astepti la mari “infaptuiri” de la omul ala. Si o viata “normala”, cu realizari “normale” e in conditiile alea o realizare. Cu alte cuvinte, nu-i dai nici o sansa – si vorbesc de “sansa” in contextul mic, de zi cu zi, in raporturile interumane cotidiene.
    Ca exista o mafie “tiganeasca” (in care, apropo, nu sunt pe departe numai tigani), hoti nepedepsiti, coruptie mare, mizerie si saracie – ptr asta sunt responsabili sistemul judiciar, care nu-i pedepseste pe vinovati, politicieni alesi de “popor” si, in foarte mare masura, mentalitatea aceluiasi popor – adica fiecare dintre noi. Fiindca totul incepe la nivelul individului. Doar ca, se pare, ideea asta ca “ce e rau nu tine de noi, asta sunt ceilalti” pare sa fie din pacate o parte integranta a mentalitatii asteia. Si asta e periculos, fiindca atat timp cat dai vina pe “ceilalti” nu vezi ce e la tine in ograda si nu faci curatenie.
    sSi, ca sa inchei, din experienta stiu relativ multi straini care au o imagine proasta despre romani dupa experiente avute cu diversi romani get-beget. Si unul dintre lucrurile care-i deranjeaza e – surprise, surprise – xenofobia accentuata. (Nu vreau in nici un caz sa dau impresia ca asta ar fi argumentul suprem impotriva xenofobiei!!)

    Ultima propozitie e absolut inutila – mi-e clar ca daca nu-mi place, nu intru si nici nu m-asteptam la o reactie de genul “ah, te rog, mai intra pe blog”, doar fiindca am scris ca nu o sa mai intru, fiindca rasismul ma dezgusta. Am scris asta fiindca a nu mai intra e o forma de protest, insa doar atata timp cat te atentionez de ce recurg la ea. Ca protestul meu duce la reactii de genul “daca nu-ti place, nu intra”, imi intareste decizia de a nu mai intra…

    Iata, draga Canalie, ca pana la urma, tot am scris un pomelnic lung cat o zi de post, impotriva intentiilor initiale😉. Sper sa-i ierti lungimea🙂.
    Salutari,
    a.b.

  9. Am scris niste cuvinte despre epopeea mea tiganeasca. Sper sa raspunzi si acolo.

  10. Draga Canalie,

    n-o sa-ti raspund si acolo, fiindca ceea ce am avut de scris, am scris deja.

    Salutari,
    a.b.

  11. Dar zi-mi realizarile! Lasa chestiile de genul… o viata normala e in sine o realizare.

    Zi-mi scriitorii, pictorii, arhitectii, profesorii universitari, medicii, oamenii de stiinta si de cultura tigani!

    Tu vorbesti din carti si din principii de viata lipsite de orice baza reala.

    Crezi ca am o parere cu mult mai buna despre romani? Crezi ca rasismul meu e intemeiat pe fantasticele calitati ale poporului roman si pe antiteza romani-tigani?

    Nici pe departe. Suntem poporul cel mai asemanator tiganilor, probabil.

    Aici m-au adus pe mine inteligenta, cultura si bunul meu simt. La rasism si xenofobie.
    Atata timp cat stii ca respecti legile, ca esti onest, ca traiesti din munca, stii ca esti bine educat, bine instruit si bine inzestrat mintal si ajungi la concluziile astea, se mai pune problema vreunei remuscari, a vreunei retineri?

    Sa-mi fie rusine ca sunt rasist? Nici nu ma gandesc. Nu la mine e problema, ci la Tigani.

  12. […] pm Tags: bautura, muzica, plaja, soare, vama desi sunt partial de acord cu ce zice amicul canalia aici, mie inca nu mi s-a acrit intr-atat de partile negative incat sa nu mai merg. da, sunt tot mai […]

  13. […] Uncategorized — pantera mov @ 7:06 pm desi sunt partial de acord cu ce zice amicul canalia aici, sunt departe de a renunta la a merge in vama. da, sunt tot mai multi coca, e putin cam aglomerat […]

  14. vorba ta, ai depasit varsta sau nu ai fost cu cine trebuie…

    eu am mai zis si anul trecut cand am vazut oameni cu copii in vama… vama nu e pentru familisti… vama e pt oamenii care stiu sa se distreze 24/24 in orice conditie…

  15. Si tu te distrezi 24/24 in orice conditie?

  16. “Cazarea a fost ok, desi relativ scumpa. E din ce in ce mai bine, au fost construite vile mai mult decat acceptabile, nu mai esti nevoit sa faci dusuri reci, sa-ti faci nevoile in spatii insalubre”

    Esti total ilogica: pe de o parte te plangi de Vama Veche, pe de alta parte te bucuri de vilele construite. E o contradictie imensa aici care-ti tradeaza imbecilitatea. Din cauza celor ca tine s-a distrus locul asta. Du-te la Mamaia, stai acolo si bucura-te de tiganie. Mi-e sila de cei care comenteaza tot timpul, de cei care se plang ca nu exista conditii in Vama.

  17. Esti un prost sinistru. Probabil semeni cu maica-ta, care e tot o proasta si probabil si curva. Iar tatal tau e cu siguranta un gunoier. Cel natural, nu cel care te-a crescut. Vezi partea cu “ma-ta-i curva”.

  18. Am uitat sa-ti amintesc ca esti un bou si un cretin. Retardatule! Gunoiule! Animal idiot ce esti! Te blestem sa ti se stinga neamul, casa sa ti se darame, familia sa ti se risipeasca si sa nu se mai auda de numele tau.
    Porc infect ce esti!

  19. Te crezi amuzant?🙂

  20. O sa-ti pun acatist la Manastirea dintr-un Lemn si la Manastirea Frasinei. Ti-o promit. Sa te vad pe urma, cum o sa mai scrii cand o sa-ti ia Dumnezeu mainile. Pune mana si strange bani, o sa ai nevoie prin spitale.
    Pentru robul lui Dumnezeu Florin, de indreptare a pacatelor. Amin.

  21. Salut, am ajuns la blogul tau cautand info despre vacante. Am vazut lucruri interesante, pe care as vrea sa le mentionez pe site-ul meu, dedicat in intregime acestui subiect, http://www.AmFostAcolo.ro. In acest moment implementez o sectiune cu numele [provizoriu] “Blog Vacante” in care sa listez bloguri care mi-au atras mie atentia pe acest subiect. Daca consideri util ca blogul tau sa apara acolo, te rog contacteaza-ma pe adresa de mail cornel [@] amfostacolo.ro.

Leave a Reply

