The Hoarder

Nu stiu daca exista un termen in limba romana pentru aceasta afectiune psihica. Simptomele sunt urmatoarele: aduna orice si nu arunca nimic. Locuintele sau curtile lor sunt depozite de gunoaie, de electrocasnice defecte, de absolut tot felul de obiecte pe care altii le-ar arunca sau le-au aruncat.

Cu o astfel de persoana am avut de-a face sambata si duminica.

Aveam de aruncat mai multe chestii din debara. Lucruri stricate, defecte sau depasite tehnologic. Nu ma refer la antichitati, ci pur si simplu la gunoaie. Am aruncat, de exemplu, un prelungitor cu stecherul ars. Stiu ca se poate reutiliza cablul, dar e putin probabil sa fac eu asta.

Hoarderul a venit cu o sacosa de rafie de 200 de litri. A incarcat zeci de obiecte si le-a dus acasa.

A doua zi a venit cu un carucior si a carat restul. Perdele vechi de 50 de ani. Galerii de draperie intr-o stare jalnica.

Omul vroia sa ia inclusiv sacii cu gunoi menajer care se aflau langa usa. Abia l-am convins sa-i lase acolo.

Inteleg ca a luat reviste vechi (maculatura, scoti un ban pe ele, iei un pachet de tigari). Inteleg ca i-a trebuit o plita electrica de 1000 de wati. Poate o foloseste, desi consuma cat un bloc.

Dar ce face oare cu o coada de matura de care erau legate niste fasii de folie de nailon? El a zis ca da mustele afara. Tind sa il cred. La cate gunoaie are in casa, probabil are si multe muste.

Bun. L-am descris.

Intrebare: am facut rau ca l-am chemat, profitand de afectiunea lui psihica?

In mod normal as fi putut sa ma duc cu toate gunoaiele la un REMAT, de unde as fi luat probabil bani pe ele. Bani destui sa-mi platesc benzina pana acolo, poate chiar si inapoi.

A doua intrebare: exista vreun termen in biata limba romana?

One Response

  1. se cheama boala harciogului. am cazuistica bogata.

Leave a Reply

