Am picat sala

Din curiozitate, azi am intrat pe incepator.ro, sa fac niste chestionare pentru permis. Am obtinut 14 puncte din 26, ceea ce consider ca e un rezultat onorabil pentru un sofer cu vechime de 7 ani. Sincer, ma asteptam sa iau cam 10 puncte.

Ce n-am stiut?

1. Nu am stiut ca pe autostrada nu ai voie sa opresti voluntar sau sa stationezi, ci numai sa depasesti. Nu am priceput diferenta intre a opri si a stationa. Care e faza?

2. Habar n-am de semnele agentului de circulatie si semnificatia lor. Si nici agentul, pentru orice persoana sanatoasa la cap va folosi niste gesturi atat de explicite, incat ar trebui sa fii orb sau surd sa nu vezi cand te opreste sau iti face semn sa pleci, cu fluierul din dotare. (Si daca zice vreunul ca se scrie fluer, n-are decat sa ma pupe in cur😉 )

3. Nu stiu cine inregistreaza vehiculele.

Eu am bifat “autoritatea care tine evidenta tuturor vehiculelor. Din prostie, desigur, uitand ca e vorba de Romania. Alta concluzie ar fi ca pentru a lua sala ajuta sa fii prost.

4. Nu stiu ce inseamna un indicator alb, dreptunghiular, pe care scrie 3,5 km si sunt sageti inainte pe margini.

Ceva cu pericol, lungimea sectorului periculos. Eu am crezut ca sagetile alea sunt brazi si semnul reprezinta distanta pana la urmatoarea cabana montana. Dar, nu ma tem nici de data asta, pentru ca nu-mi aduc aminte sa fi vazut un semn care sa-mi spuna ca e pericol nu stiu unde. Asa, ar trebui sa fie pe toate drumurile.

5. N-am stiut ca instructorii sunt scutiti de la purtarea centurii de siguranta in timp ce fac ore de sofat. Am bifat doar ca pot sa nu port centura cand dau cu spatele sau cand sunt gravid, desi eu port centura mereu cand sunt in masina, chiar daca sunt oprit. Pardon, stationez dupa ce-am oprit voluntar.

6. Sunt obligat sa opresc cand vad o cale ferata. Eu cam asa fac. Daca vad o cale ferata, chiar si de la 3-4 km, incetinesc, pentru ca nu stii cand intra locomotiva in tine. Deci, eu opresc cam la toate barierele si la toate trecerile la nivel, desi nu pot neaparat sa a mandresc ca opresc la toate din constiinciozitate, ci pentru ca sunt niste gropi apocaliptice chiar acolo. Nu stiu ce-am bifat la asta cu barierele, cred ca am bifat abc.

7. Pentru ca sunt idiot, eu cred ca permisul meu e valabil pe o perioada nedeterminata. Dar, eu, in prostia mea, ma refer la dreptul de a conduce autoturisme si nu la valabilitatea acelui carton cu poza si CNP-ul meu, care dovedeste fata de politisti acel drept. Iar intrebarea se referea la carton si raspunsul corect este 10 ani. Sunt un bou, ce mai…

8.  Semnalele luminoase rosii sunt folosite de politisti si pompieri. Aiurea. Eu am bifat raspunsul cu cele mai multe variante, adica ala cu SRI, cu Jandarmeria, in speranta ca include si Senator cu Gip sau cocles de dorobanti cu tatic Senator cu Gip.

9. Nu stiu exact cum sa nu opresc hemoragii. Adica nu am stiut ca nu am voie sa opresc o hemoragie la o rana deschisa cu un bandaj elastic. Adica, eu vad un accident. Ma dau repede jos din masina si ma reped cu bandajul elastic in mana spre cea mai apropiata victima cu rani deschise, sa-i opresc hemoragia in mod fraudulos. Motiv pentru care mi se suspenda permisul, sau ceva de genul asta.

10. Incalzirea excesiva a pneurilor se poate datora rularii cu viteza si numai rularii cu viteza pe distante mari.

Nicidecum din cauza presiunii scazute. Pentru ca…. ce daca are presiune scazuta, poate zace abandonata pe o strada si nu ruleaza!!!! Deci, sunt bou, pentru ca nu am sesizat aceasta finete a Politiei Romane.

12. Nu stiam ca am voie sa opresc in fata cailor de acces ale domiciliilor persoanelor. Scrie si-n lege, domne, ca am voie sa opresc aici in poarta dumitale. Daca sunt prost, de unde sa stiu ca am voie sa fiu atat de imputit incat sa opresc in fata cailor de acces si sa blochez accesul unei ambulante.

Iata, doamnelor si domnilor, de ce am picat sala.

13 Responses

  1. oprirea se considera pe o perioada mai scurta de 5 minute iar stationarea la mai mult de 5 minute😉 asta am invatat la prima lectie de sofat acum 9 ani :p

  2. am picat-o si eu :)) am facut 18/ 26

  3. am picat si eu 19/26😛

  4. Am mai dat inca o data si am facut mult mai bine! 19 raspunsuri corecte.

    Am gresita la asta, din care n-am inteles nimic.

    Una dintre obligatiile proprietarilor de autovehicule este aceea de a solicita inmatricularea acestora inainte de a le pune in circulatie ori aceea de a cere radierea lor din circulatie?

    da

    nu

    da, numai la cerea expresa

    Deci, intreaba asa: zi, ma, ori aia ori ailalta! Cum e?
    Si raspunsul e da. :))

  5. Eu am facut 19, dar chiar erau aberatii celelalte 7.
    Oricum, examenul propriu-zis era destul de relevant, testele astea nu prea sunt.

  6. Pai intrebarile astea sunt la examenul de acum. Mie mi se pare foarte bine. Macar la sala sa mai elimine.

  7. Ar trebui sa fie intrebari cu o logica foarte alambicata, pentru a discrimina prostia!

  8. Am facut si eu test, desi n-am nici carnet, nici nu sunt pe cale sa-mi iau. Am luat 20 de pct (norocos rau). Mi-am spus parerea pe blog.

  9. Mda… Cam multe goluri🙂
    Multe din ele sunt de bun simt. Cum ar fi aia cu opritul la om in poarta. E logic cumva ca nu se cade sa opresti pe o cale de access pentru ca s-ar putea sa vrea sa treaca cineva pe acolo.

    4) Indicatorul alb dreptunghiular pe care scrie 3.5 km si sageti inainte indica inceputul unei zone si completeaza un alt indicator. De exemplu: ai depasirea interzisa si daca ai si indicatorul asta mic sub el, iti spune ca pentru 3.5 km depasirea e interzisa. Sagetile inainte sunt pentru a indica de unde incepe. Sagetile “inapoi” iti arata unde se termina zona.

    5) Si taximetristii🙂

    6) La calea ferata daca ai bariera nu trebuie sa opresti🙂 E destul sa te asiguri din mers

    Overall, noi sa fim sanatosi. Sunt f multi soferi care habar nu au de diferite prevederi din lege. Atata timp cat stiu indicatoarele de drum cu prioritate, cedeaza trecerea, stop si pricep cum merge semaforul + au un dram de bun simt totul se misca ca uns.
    De ex, prin superintrebarile astea din teste te poate intreba si cati ani faci parnaie daca mergi baut. Un dram de bun simt, nu conduci baut si chiar nu conteaza cat scrie in lege ca faci parnaie🙂

  10. ma tampesc pe zi ce trece!!!! acu 2 luni am luat 21 de puncte, a doua oara am zis ca iau sigur si am facut 18 pct iar ieri 15 pct,ori ma fac prost pe zice trece ori zic trimit astia variante cu vaka seara la drpciv. apropo,cea mai mare greseala e sa dai seara examen!!!!!!

  11. 1. Habar nu am. Eu cred ca daca stationezi, mai intai trebuie sa opresti, deci e cumul de contraventii, prin urmare nu se poate discuta despre incalcarea individuala a uneia dintre ele.
    2. Ce e ala agent de circulatie? Exista si la noi sau doar in tarile straine?
    3. E simplu, vehiculele sunt inregistrate de obiectivul camerei video.
    4. Iesirea din tara: 3,5 km. No speed limit!
    5. Centura de siguranta este obtionala!
    6. Sincer sa fiu, eu merg mai mult pe linia de tramvai e adevarat ca toti opresc atunci cand intru in intersectie cu claxonul pus. Deci….
    7. Mda, al meu e valabil de regula cateva luni, pana il obtin din nou. La altii o fi altfel!
    8. Rosu au doar fraierii, mai nou se poarta albastru! Oricum depinde de culoarea masinii, nu poti sa nu asortezi!
    9. Eu de regula le provoc, cand iese vreun fraier pe dungile albe, nu stiu cum se opresc!
    10. Cauciucurile trebuie sa fie putin desumflate pt a nu simti gropile… La viteza din bucuresti nu se incalzeste niciun caucuic, eventual se lipeste de asfalt!

  12. ieri am picat la sala nu pot sa dau mai repede de 2 saptamani

  13. trebuie sa plec din tara pe 2 ianuarie si nu stiu ce sa fac trebuie sa astept ,
    cred ca nu se poate face nimic este batut in cuie cu 2 saptamani?

Leave a Reply

