Canalia si caldura

Poate ca il cunoasteti pe domnul Dragoescu, administrator de bloc. Are in jur de 65 de ani, zbarcit, solid, miroase urat vara. Poate va intalniti cu el pe strada. Nu ezitati. Scuipati-l. E un bosorog comunist imputit si la propriu si la figurat.

L-am rugat sa modifice programul centralei de bloc, in sensul ca as dori ca atunci cand vin acasa sa gasesc caldura. De ce sa am caldura doar de la ora 22:00 ? intre 18:00 si 22:00 eu fac diverse lucruri prin casa. Mi-ar placea sa le fac la o temperatura confortabila.

Domnul Dragoescu s-a conformat, dupa o saptamana. Ieri, ar fi trebuit sa gasesc caloriferele fierbinti, la ora 18:00. Nici vorba, insa.

L-am asteptat pe domnul Dragoescu si i-am comunicat. Mi-a spus ca va suna la service si va veni dupa un sfert de ora sa-mi spuna ce si cum.

Dupa o jumatate de ora, m-am dus eu la domnul Dragoescu, sa-l intreb ce noutati are. Mi-a spus ca a sunat si ca se rezolva, va ami veni baiatul de la service joi. Mi-a tinut un discurs lung despre centrale, despre programe, despre calorifere infundate, in timp ce eu ii tot spuneam: dar, vedeti, caloriferele sunt reci. Nu sunt fierbinti. La ora 22:00 sunt fierbinti. De ce nu si acum, daca ati modificat.

Apoi, pentru ca mi-am dat seama ca ceva e in neregula, i-am cerut numarul baiatului de la service, pe care l-am sunat.

Mi-a spus ca domnul Dragoescu nu l-a sunat. Deci administratorul m-a mintit.

Tehnicianul acesta care s-a ocupat de centrala mi-a spus ca o pot regla si eu, ca nu e greu. A mai spus si ca si-ar dori sa aiba o persoana de legatura in bloc, cu care sa poata discuta, care sa-i poata oferi niste detalii despre centrala. M-am declarat dispus sa fiu eu acela.

Ca sa ajung la centrala, mi-ar fi trebuit o cheie.

L-am intrebat pe domnul Dragoescu unde e cheia. Mi-a spus ca e la instalator. L-am sunat pe instalator, un om de nimic, care m-a lasat balta cu alta ocazie. Dormea, era beat, era drogat, ceva de genul acesta. Oricum, nu vroia sa vina.

L-am sunat in aceasta dimineata pe instalator. Mi-a spus ca si domnul Dragoescu are o cheie de la camera centralei.

Deci domnul Dragoescu m-a mintit de 2 ori. Cu siguranta imi ascunde ceva. Cu siguranta ma fura.

Deci, ce-mi recomandati?

Sa-i tai pe amandoi, atat pe administrator, cat si pe instalator, si sa le ard cadavrele in centrala, ca sa ma pot incalzi deplin, atat pe dinauntru, cat si pe dinafara?

Sau sa le iau cheile si sa discut doar eu cu tehnicianul de la service?

Ce-mi recomandati?

6 Responses

  1. eu zic să-i tai. mi se pare singura soluție…ce rost are să te complici cu chei!

  2. Un administrator de bloc, se stie, este fix ca o infectie virala. Poti sa crezi ca ai scapat, ca a cedat la antibiotic, dar se intoarce cand ti-e lumea mai draga, tot mai agresiv si, mai rau, are capacitatea de a se adapta, prin mutatii.

    As spune deci sa nu faci nimic. Daca il tai si supravietuieste, o sa fie si mai rau. Daca moare, apare in loc un virus nou-nout, doamne fereste, de 30-35 de ani, 1.86, fost bodiguard in vreun bar de noapte falimentat din princina impozitului forfetar si in timpul liber, stripper in Bamboo. E posibil. E chiar probabil, in zilele noastre.

    Si ce-o sa faci atunci?

    Categoric, e mai bine sa stai in frig si sa nu faci nimic. Se cheama management al riscurilor.

  3. Victorie totala!!!

  4. Vorbeste cu “lacatush”! Spune-i de baiatul cu centrala, usa centrala, chei pierdute, administratorul nu mai are cheie, altcineva care ar mai avea cheie nu apare de niciunde, schimba broasca, oac oac, faci rost de chei, il gasesti pe instalator, ii dai noua cheie. Il gasesti pe Dragoescu, pilesti o cheie bine si i-o dai pe aia, pastrezi si tu doua chei.
    Apoi, te faci shaddow administrator!

  5. Am facut asta deja. Am cheie, am resetat centrala, am intrerupt comunicarea cu Dragoescu.
    E razboi. Estimez un armistitiu prin aprilie.

Leave a Reply

