Cum sa te insori I : Recunoasterea

Sediul unde trebuie sa ajung maine ca sa depun actele pentru casatorie se afla pe Str. Olari, la nr. 19. Astazi am decis sa ma duc in recunoastere. Sa aflu in primul rand unde e, mai precis. Sa aflu ce acte sunt necesare, mai concret. Dar concret. Pentru ca stiti cum e sa fii trimis la dracu in praznic, sa iei o adeverinta, sa aduci un certificat de la Trezorerie, cum ca nu detii mai mult de 3 perechi de pantofi, sau de la medicul de familie, cum ca ai un singur ficat.

Intentionam sa ma asez la coada si sa pretind ca vreau sa depun dosarul. Sigur ca m-am gandit ca fiind singur voi da de banuit. Prezenta “celuilalt” e necesara, cu anumite exceptii, desigur. Dar nu e cazul.

Inainte sa ajung la sediul respectiv, pe Str. Olari am vazut o institutie publica. Ceva cu protectia copilului. Acolo erau multi tigani, in strada. M-am speriat, credeam ca acolo incepe coada. Din fericire, nu.

La 50 de metri se afla adevaratul sediul al Starii Civile. Aici depui dosarul pentru casatorie, declari copii, soliciti schimbarea numelui si asa mai departe.

Ma asteptam, deci, sa fie o invalmaseala si o debandada. O coada, multe ghisee, haos si mizerie. Nici vorba. Era pustiu. Si curat. Foarte curat.

Am fost intampinat inca de la poarta de zambetele mai mult decat speciale ale gradinarului, femeii de servici si doamnei jandarm. Aceasta din urma mi-a dat foarte multe detalii despre proceduri.

E nevoie de copii dupa buletin si certificat de nastere, precum si de actele originale, dar si de un certificat medical eliberat de medicul de familie. E si o taxa, care se plateste acolo, pe loc. Desigur, e nevoie si de un dosar cu sina, pentru ca banii din impozite nu ajung si pentru dosare cu sina.

Am fost si inauntru, unde am primit un bilet cu lista de acte necesare, de la o doamna foarte amabila, care ma privea cu acelasi zambet. Ce fel de zambet? Ca fata de un copil care a facut o boroboata.🙂

Maine, episodul II. Depunerea.

Leave a Reply

