Departamentul Tehnic PCGarage imi datoreaza o explicatie

Astazi am cautat un incarcator pentru laptopul meu Fujitsu Siemens model ESPRIMO V5515. Am sunat la PCGarage, mi s-a spus ca nu au pe stoc asa ceva, dar sa trimit o cerere la departamentul tehnic, sa-mi spuna ce incarcator universal mi s-ar potrivi.

Iata ce mail am trimis Departamentului Tehnic:

” Vreau sa cumpar un inarcator pentru un Notebook Fujitsu Siemens Model ESPRIMO Mobile V5515. Am discutat cu colegii vostri de la Vanzari si nu au pe stoc. Ce alt model (universal) compatibil exista?

Multumesc”

Imediat am primit raspuns, de la Sfefan Pirvu.

“Buna ziua,

Spuneti-mi ce este inscriptionat pe actualul dvs. incarcator? Ma refer la tensiunea de iesire (V), intensitatea curentului de iesire (A) si puterea(W).

O zi buna”

Am raspuns asa (ca un nepriceput ce sunt).

“Output 20V 3.25A
Puterea (in W ) nu e data nicaieri. Scrie V85 undeva”

Domnul Stefan Pirvu a revenit prompt, recomandandu-mi acest incarcator, Fortron.


“Va recomand Adaptor/incarcator Fortron FSP-NBL90.
http://www.pcgarage.ro/adaptoare-incarcatoare/fortron/fsp-nbl90/ ”

Am citit detaliile si am vazut ca are o putere de 90W. Cautand si alte modele, am observat ca foarte multe au puterea de 65 W. Observand ca daca inmultesc valoarea voltajului cu valoarea amperajului (trecute pe incarcatorul meu) obtin numarul magic 65, am cautat pe google formula fizica de calcul a puterii cunoscand voltajul si amperajul. Intuitia mea era corecta.

Din pacate, domnul Stefan Pirvu nu cunoaste aceasta ecuatie atat de banala, recomandandu-mi un incarcator cu o putere mai mare cu aproape 50%. Domnului Pirvu ii recomand acest site, unde poate folosi ecuatiile.

De fapt, eu am nevoie de alt model, mai precis acesta, de la Fortron, cu puterea corecta, de 65W. Nu ma deranjeaza ca diferenta de pret e de 15 RON, ma deranjeaza ca am primit un sfat gresit de la cineva care ar trebui sa fie teoretic in masura sa imi dea un sfat bun. Ar trebui sa am incredere in recomandarile departamentului tehnic. Nu? Pentru ca eu imi imaginez ca la Departamentul tehnic PCGarage lucreaza cineva priceput. Sau ma insel? E angajata o persoana care nu are cunostinte tehnice? E un fel de dispecer? Sau postul acelei persoane implica si un minim de cunostinte tehnice?

Oare ce se intampla domnule Stefan Pirvu, de la Departamentul tehnic PCGarage, daca bagam incarcatorul ala in laptop? Hm? Aceasta incertitudine ma face sa nu am incredere in PCGarage. Cel putin, nu in Departamentul Tehnic.

Astept de la PCGarage un raspuns la intrebarea de mai sus. Nu vreau scuze. Vreau un raspuns tehnic, clar. Consider ca mi-l datoreaza.

Ma astept sa sune in felul urmator:

Buna ziua,

Referitor la intrebarea dumneavoastra, anume “Ce se intampla daca introduceam in laptop un incarcator cu puterea de 90W, avand in vedere ca incarcatorul original are 65W?”, suntem in masura sa va comunicam urmatoarele:

…..


Cu stima,

PCGarage.

16 Responses

  1. Posibilitatile sunt infinite; cu toate astea, am sa incerc trei:
    a) nu se intampla nimic;
    b) se intampla ceva, caz in care aveai nevoie sa cumperi un laptop nou. Posibil, chiar de la PC Garage.
    c) incepeai de la ecuatii si scuteai multe intrebari existentiale.

    Oricum in toate situatiile, cineva facea o vanzare, ceea ce e o treaba, in ziua de azi.

  2. Buna Ziua,

    Am luat nota de sesizarea facuta. Informatia trimisa de colegul nostru este corecta.
    Tehnic vorbind, un incarcator de putere mai mare nuva afecteaza calculatorul. Faptul ca incarcatorul dispune de o putere maxima de 90W si notebook-ul are nevoie de o putere mai mica nu influenteaza cu nimic buna functionare a acestuia, din contra, din anumite puncte de vedere este chiar mai bine. O analogie simpla, avem becuri de 60W, 80W, 100W, insa toate sunt alimentate la 220V, este vorba doar de intensitate.

    Pentru situatii extreme, desi nu este cazul, bateriile laptopurilor vin cu protectie.

    Pentru eventuale nelamuriri sau informatii suplimentare, ne puteti scrie.

    O zi buna.

    • Nu se intampla absolut nimic ! Curentul de incarcare al acumulatorului este limitat chiar de acesta.Un incarcator de curent mai mare ti-ar fi asigurat o rezerva de putere ,astfel asigurand o fiabilitate crescuta.Singura problema ar fi fost daca tensiunea era mai mare decat cea specificata pe incarcatorul tau. La incarcatoarele universale tensiunea de alimentare, in majoritatea cazurilor se poate regla , puterea fiind data de de cel mai mare produs dintre una tensiunile suportate cu curentul aferent acesteia.Curentul de alimentare scade cu cat tensiunea este mai mare dar calculand puterea se poate ca la o tensiune mai mica cu un curent mai mare, puterea sa fie mai mare decat la tensiunea cea mai mare care are un curent mai mic. In principiu eu as fi recomandat acelasi lucru , un incarcator de putere mai mare care sa asigure curentul necesar incarcarii optime a acumulatorului cat si functionarea in acelasi timp a laptopului la performantele dorite, fara a solicita limitele incarcatorului si a provoca defectarea prematura a acestuia.

    • Buna ziua!

      Multumesc pentru raspunsul prompt.
      Am investigat ce era de investigat, neavand mai nou incredere in ceea ce imi comunicati. Remarca dumneavoastra este justa, laptopul nu patea (in principiu) nimic.

      Avand in vedere ca va pricepeti (raspunsul dumneavoastra demonstreaza asta) inseamna ca m-ati indus in eroare cu buna stiinta, urmarind un scop oneros.

      Desi stiati ca este disponibil in oferta dumneavoastra un incarcator mai mult decat adecvat, respectiv cel care costa 185 RON (in articol aveti linkul), angajatul dumneavoastra mi-a recomandat unul mai scump.

      Ceea ce pentru mine inseamna ca PCGarage nu incearca nici macar la nivel declarativ sa-mi acopere nevoile, ci sa-si sporeasca profitul, vanzandu-mi un produs mai scump.

      • Eu nu sunt afiliat in nici un fel cu PCGarage. Dar gandeste-te ca daca incarcatorul vechi s-a ars , nu s-a ars degeaba , se poate sa fi fost calculat la limita .Cei 65W care ii scoate sunt maximul pe care il suporta, sa nu mai vorbim de calitatea indoielnica a unor componente care sunt folosite in ultimul timp in constructia hardware-ului (ma refer la firmele mai putin cunoscute) . Ia cu incredere unul mai mare , cei 15 Ron justifica faptul ca nu va trebui sa stai prin service sau il schimbi curand.

    • Apropo de analogia cu becurile de diverse puteri bagate in aceeasi priza. E … cum sa zic eu… proasta.
      Daca o transpunem in discutia noastra, ar suna la modul…”e ca si cum am baga trei laptopuri cu incarcatoare de diferite puteri in aceeasi priza”. Nu explica nimic, nu va sustine afirmatia ca aveti dreptate.

  3. Alex a explicat foarte frumos ce era de explicat.
    In loc sa te bucuri ca ti s-a sugerat un incarcator cu o rezerva de W (in caz ca ai nevoie daca-ti schimbi vreo componenta gen CPU/GPU sau te paleste nevoia de overclock) tu asa nepriceput cum esti te apuci sa-ti dai cu parerea ca tot rumanul care nu stie da’si expune punctul de vedere.
    Una peste alta eu zic ca merita cei 15 lei in plus acumulatorul sugerat de garaj si stai linistit ca nu-ti explodeaza laptop-ul.

  4. @megaloman: arata-ne si noua ultimul fluturas de salariu, sa vedem angajatorul.
    @pcgarage: bravo pt interventie!
    @Canalia: studiaza problema si revino cu un update, oamenii au reactiunat prompt.

  5. Ultima, @stefan parvu: dvs sunteti pcgarage de mai sus?😀

  6. 100% de acord cu megalomanul. nu ar trebui sa iti expui punctul de vedere. de fapt, nici nu ar trebui sa ai unul, iar daca totusi ai, sa iti fie rusine.

    mai exact, ar trebui sa cumparam, fara sa ne punem intrebari, cam tot ce incearca unii si altii sa ne vanda.

  7. Eu cred ca ar trebui sa cumperi un incarcator din aleea Castanilor, ai pretul cel mai bun de pe piata, ti-l livreaza instant si ai si garantie.
    Puterea de pe incarcatoare ti-o inscriptioneaza pe loc, daca tu vrei de 65W de 65 o sa-ti dea. Recomandarea mea e sa cumpari unul de putere mai mica sa nu-ti ia foc notebook-ul.

  8. @Alex Nu s-a ars, s-a rupt.
    Voi cumpara unul original, insa in niciun caz de la PCGarage. O sa-l cumpar de la un nenorocit de magazin, cu un singur angajat, care vinde si becuri, pentru ca prefer sa-i mearga mai bine aluia care se misca si se da peste cap sa-mi vanda ce-mi trebuie decat sa cumpar de la o firma “mare” care nu vrea decat sa-mi ia banii si-mi mai si spune ca nu am dreptate, sugand-o glorios si facandu-se in continuare de cacao.

  9. un raspuns 100% profesional al pcgarage ar fi fost de genul: va putem oferi un incarcator cu putere identica cu cel original, adica 65w insa va recomandam sa achizitionati unul de 90w pentru o fiabilitate si siguranta sporite.

    pe de alta parte, recomandarea mea ar fi fost identica cu cea a celor de la pcgarage, plus ca poate celalalt nici nu era pe stoc?

    raspunsurile tale gen “pugi sula” arata nivelul de civilizatie si incearca -fara succes- sa suplineasca o lipsa evidenta de argumente si cunostinte tehnice.

    • Draga Adi,
      Eu am declarat ca nu am cunostinte tehnice. Tocmai de-asta consider ca cei de PCGarage au incercat sa-mi bage pe gat o chestie mai scumpa, oricat de “utila” mi-ar fi fost.
      Da, ar fi trebuit sa-mi dea raspunsul acela 100% profesionist pe care l-ai scris mai sus.

      Apropo de Pugi Sula, consider ca nivelul meu de civilizatie e … bun. Am decis insa, de ceva vreme, sa nu ma las insultat de orice javre si sa le raspund cu aceeasi moneda. Altfel, suntem luati de prosti, ne lasam calcati in picioare de niste indivizi care vin cu picioarele murdare la noi acasa si noi ne uitam lung la ei, din “civilizatie”.

      Sunt convins ca ma consideri un cocalar/imbecil etc. Nu te condamn. Si eu tind sa-i consider pe compatrioti la fel, din reflex, ca doar am motive solide, cu care esti si tu probabil destul de familiarizat. Desigur, la prima vedere blogul asta pare al unui cocalar. Mai investigheaza, te rog. Vei vedea ca am o minte sclipitoare.

      Acest blog “merita vazut”, ca sa folosesc o expresie din trecutul imobiliar al Romaniei.

Leave a Reply

