Tristeți bulgărești

Poliție frontieră România-Bulgaria:

– Und mergiăț ?

– Grecia.

Mutra bulgarului coboară. Diavolce, și ăștia tot în Grecia. Dar ce, noi nu avem litoral ? Noi nu avem bufet suedez ? Sau plaj ? Noi nu avem drum ? N-am făcutătăt autostradătăt ? N-am pus noi indicator: Troyan Grand Prix 234 km ? Din timp ? Să știe turist ? Să nu ocoleascătătăt ?

Di ce merge în Grecia ? Ce e în Grecia ?

Am pus stață OMV, am adus stață Rompetrol, cu angajat român. Meniu în rumânskă. Am lăsat de la noi la benzin, 2.18 leva. Mai ieftin ca București.

Din ce să câștigăm și noi ? Numai din amenzi la rutier ? Atâta înjurătură, pentru ce ?

Le-am făcutătăt condiții. Oriunde ai fi pe drum spre Grecia, este semn autostradă la stânga, către Varna, către Burgas, către Plovdiv. Să ajungă repede la Albena. Și ei… în Grecia! Toate orașele au centură, cu autostradă mică, cu rampe ascunse, pe sub pământ. Pe sub dealurile noastre, ale Balgariei.

Benzinărie Halkidiki:

– Crezi că te înțelegi cu ăsta ?

– Sigur mă înțeleg.

– Hello, please check pressure. Dio ki ena, spun eu negriciosului mic.

– Cât este ? 2 și cât ?

– 2 și 1 pe toate.

– 2 și 1.

– Cum de știi românește ?

– Eu sunt de la Ruse. Din Balgaria.

– Din Ruse ? Și ai venit la muncă ?

– Da. Ruse. La… cum zice… 50 de km de București.

….

– E bine pe toate. 2 cu 1.

– Și pe asta din față stânga ?

– 2 cu 1 era.

– Cât să-ți dau ?

– Nimic, sănătate.

– Îți dau 1 Euro.

Polițist frontieră România-Bulgaria:

Am trimis și băiat în Halkidiki, să lucreze la benzinărie, să ajute românski, vorbește cu românski româneștete, nu cere bani. Ce să mai facem ? Ce caută în Grecia ?

Leave a Reply

