Uneori trebuie să te exprimi

Mi-e greu de multe ori să încep să scriu un astfel de articol, de critică. Aș vrea să fiu mai indulgent, în primul rând. Să nu mă dau în stambă, că, de… am și eu defectele mele.

De multe ori mă opresc din scris, renunț la a mai spune ce am de spus, gândindu-mă așa:

– cei care mă citesc nu prea sunt vizați

– cei care sunt vizați nu prea mă citesc

Demersul e, deci, întrucâtva inutil, ca să fiu indulgent.

Mă gândesc și la faptul că spun ceea ce urlă toți, din toate părțile: că e rău, că așa nu e bine, că uite ce fac ăștia. Că, deci, adaug glasul meu cacofoniei criticii.

Dar, uneori, scriu și public, poate pentru că vreau să vadă și alții că nu sunt singuri, că mai există oameni cu judecată în țara asta, că nu suntem toți animale, sau cel puțin nu încă.

Scumpirea biletelor RATB. Ca pretext de discuție. N-are sens, cei mai mulți nu-și iau bilet. Am mers și eu cu RATB-ul, e o mizerie, in sensul că oamenii din el sunt o mizerie. Oameni normali, de altfel. Oameni normali care se înghesuie, care nu se spală, care se îmbrîncesc, care se urcă toți în primul autobuz, deși în spate vine altul gol. Oameni normali, care au ajuns animale, permițând să fie abuzați continuu, zi de zi. Doar în afara României poți merge cu capul sus, îți poți îndrepta spinarea, poți scoate umerii în afară, știind că, în principiu, nu-ți fură nimeni locul la coadă la covrigi sau cine știe ce altă mizerie de-asta mioritică.

Scumpire bilete CFR ? Mai degrabă ar trebui ieftinite, să atragă mai mulți călători și în felul ăsta să sporească încasările. Să judece omul așa: Ok, durează mai mult decât cu autocarul, nu sunt condiții extraordinare, dar dau 3 RON în loc de 25 RON. Nu dau 84 RON în loc de 25 RON. Judec eu greșit ?

Stând în trafic pe Stefan cel Mare, pe la prânz, într-o zi lucrătoare, am avut o revelație. Înghesuiala, aglomerația, așa-zisul ”trafic”, nu există. Nu e ”trafic”. Am văzut totul dintr-o dată ca pe gunoiul răspândit de homeleși dintr-un tomberon. Nu e trafic, e gunoi. Nu sunt mașini, sunt gunoaie aruncate pe stradă. În sensul ăsta.

3 Responses

  1. esti un romantic. poate ultimul🙂

  2. esti un norocos, leave and don’t come back!

Leave a Reply

