Faianță cu zebră

Tovarăși !

Băile voastre sunt sinistre. Cele mai multe sunt o vomă de ceramică, de la crem la verde. Vouă vă plac modelele țigănești, altfel n-ar aduce comercianții numai gresie și faianță cu modele țigănești.

Să zicem că vreau gresie perfect neagră sau perfect albă. Nix. Nimeni nu aduce așa ceva. Nu e cerere. O să mă întrebați cum de sunt atât de cretin să vreau gresie perfect neagră sau perfect albă, când există atâtea nuanțe și modele, care nici vorbă să aducă a vomă, ci denotă complexitatea și subtilitățile spiritului românesc.

– Dar de ce nu luați din asta, de aici, cu zebră ?

– Cu zebră ? Haideți, doamnă, ce naiba…

– Păi, nu trebuie să fie cu zebră. Avem și cu tigru.

Mda, uneori poate că m-ar ajuta să mă uit la un tigru fioros. Eventual când sunt constipat. Poate m-aș căca pe mine de frică, nu ?

– Dar gresie neagră aveți ?

– Mmmnu, cu negru e problemă, să știți.

– Știu.

Ar mai fi o problemă de atins. Dimensiunile. Să zicem că vreau să-mi iau ceva asortat. Să se potrivească rosturile la fix. Nix. Gresia are 30×30, faianța are 25. Sau gresia are 33×33, faianța are 30×60.

O să-mi spuneți ”Du-te pe Valea Cascadelor, sigur găsești”. Eu despre Valea Cascadelor vorbesc.

Dar pentru ce-mi trebuie mie gresie perfect neagră și perfect albă ?

Pentru că vreau să-mi fac un model de tablă de șah, de-aia. Și până acum n-am primit decât propuneri pentru tablă de table.

Dar să nu fiu rău. Cu multă ambiție, găsești ce cauți. Pe Valea Cascadelor, da. Pentru că în Praktiker, Harniker, Monsieur Bricolage, Baumax și altele, oferta e limitată. Limitată la voma de la crem la verde, adică.

Am fost pe Valea Cascadelor azi, pe o ploaie de toamnă, prin noroi și printre câini vagabonzi (pe care, reiterez, voi îi hrăniți, tembelilor), fix cum știam că o să se întâmple, pentru că am avut astfel de coșmare.

Magazinele erau deschise, depozitele nu. Stocuri nu prea existau. Cu alte cuvinte, eu vizitam un showroom. Analogia cu dealerii auto e superbă. Pe jos erau bucăți de gresie. Mi se oferea, astfel, un drive-test.

Ar trebui oare să-mi iau faianță cu zebră, totuși ? Să nu fiu eu mai cu moț ?

3 Responses

  1. si asta e doar inceputul. urmeaza mesterii, parca-i aud.
    ‘eu vrea sa le puneti oblic, fara rosturi…’
    ‘cum fara rosturi, nu se poate asa ceva, nu se face…’

  2. Voi, cei ce intrati aici, lasati orice exuberanta. Si da, si speranta.

  3. da da, speranta si exuberanta gasiti, pana vi se apleaca, pe alt sait, can’t miss it, probabil decorat cu niste chestii rosii din plastic.

Leave a Reply

