Terasa Doamnei

Situata pe strada Doamnei, peste drum de BNR, Terasa Doamnei, sau Casa Doamnei-in functie de sezon, ofera clientilor o atmosfera tipic romaneasca. Dar…romaneasca, frate…!

 

 

Am ajuns acolo aseara, pur intamplator, pentru ca nu e genul nostru de destinatie.

Cristina, o prietena a lui Kozo, era acolo cu niste italieni si cu o doamna(ghid) foarte de treaba, care ne-a invitat in weekendul viitor la un gratar.

Terasa e foarte mare, e aproape toata acoperita si e plina de kitsch-uri romanesti. Piei de lup, stergare cu motive traditionale, cani de pamant. Chestii de-astea. Au orchestra de muzica populara, un ansamblu de dansuri, o tanti foarte in varsta care canta exclusiv muzica populara si o doamna intre doua varste care canta si populara si “slagare din repertoriul international” ca sa-mi asortez limbajul la tema principala a localului, si anume lemnul.

Atmosfera era vesela, pana a venit chelnerul. Sau mai bine zis chelnera. Sau chelnerita. Chelnera.

Dialogul a fost asa:

Chelnera tipic romaneasca: Buna seara! V-ati hotarat la ceva, sau vin mai tarziu?

Canalia: Buna seara. Da, vrem sa comandam.

Chelnera: Spuneti.

Canalia: Vrem doua ape plate, cu multa gheata servita separat.

Chelnera: Bun, si de mancare?

Canalia: Eu as vrea o salata taraneasca.

Chelnera: A, pai asta e garnitura. Si mancarica?

Canalia: Pai doar atat as vrea. Ce, salata nu e mancare?

Chelnera: Trebuie si altceva…o friptura, ceva…

Canalia: Atunci aduceti-mi un mic.

Chelnera: Ehe, trebuie sa va aduc un mic mai mare.

Canalia: De ce?

Chelnera: Pai, consumatia minima e de 500 de mii.

Canalia: Eu nu vreau sa cheltui 500 de mii. De ce e consumatie minima?

Chelnera: Pai, avem spectacol in seara asta. Si orchestra, si dansuri….asa vrea patronul.

Canalia: Eu nu tin neaparat sa fie orchestra. Eu vreau o salata.

Aici a intervenit Cristina, prietena lui Kozo, care a spus ca de fapt noi am venit mai tarziu si ca adevarata consumatie s-a facut anterior, de catre italieni si ghida si cealalta prietena a Cristinei.

Salata a fost ok, desi nu am reusit sa o mananc pana la capat. Insa, ca sa mi se mai aduca o apa a trebuit sa cam alerg dupa chelneri, care erau evident nesimtiti si tipic romanesti.

La un moment dat a cantat un italian. Cantece italienesti, inclusiv “Che la luna”-dar accentul era doar vag sicilian. Comesenii nostri italieni erau pe spate, totusi.

Concluzie: nu va recomand Terasa Doamnei, pentru ca e plina de straini excitati de minunatiile traditionalismului romanesc fals si kitschos si de chelneri de prost-gust. Scurt.

 

9 Responses

  1. baga poze, nu cred Canaliiile numa’ dupa vorbe 😛

  2. Permiteti-mi sa va contrazic, domnule Canalie. Locul e foarte bun de mers la pranz, in scop de mancat ciolan cu fasole, plus-minus Plescoi. Pe cand nu eram inca sateanca, lucram in zona si mergeam adesea cu colegii in pauza de masa la Terasa Doamnei unde organizam Campionatul de Ciolan. O data am iesit pe locul doi. Tin minte cum se lasa masina colegului care ne ducea inapoi la companie dupa o astfel de competitie! Si cantam Imnul Ciolanului, compus de mine. E drept, putine sporturi sunt atat de costisitoare, mai ales daca tinem cont ca la un moment dat toti ne-am apucat ulterior, mai devreme sau mai tarziu, de cure de slabire. I repeat – e foarte bun la pranz. Pe vremea aceea cel putin, la pranz nu era pe scena decat o caprioara care trecea din cand in cand. Caprioara de-adevaratelea. E drept, sunt vreo 5 ani de-atunci…

  3. Imi pare rau dar trebuie sa fiu de acord cu cele spuse mai sus. Sa va exemplific. 1 Dec…..zi nationala….am hotarat cu fetele,( 6 la numar) sa iesim la un restaurant sa petrecem si noi ca tot romanul. Cum auzisem de “renumita” Terasa Domanei, am hotarat in unanimitate ca ar fi perfect pentru ceea ce cautam. Zis si facut. De la intrare ne-a primit un personaj care era pus probabil acolo de decor, pentru ca nici macar bunere maniere de a saluta cand iti intra oaspetii in restaurant nu le avea, ca sa nu mai zic ca orice l-am intrebat despre restaurant nu avea habar, iar cartea de vizita a restaurantului care era chiar pe masa, in viziunea lui nu exista. Am asteptat o jumatate de ora pana s-a eliberat o masa( asta nu ar fi o problema, deoarece este un restaurant cunoscut…1 dec era…deci normal sa fie aglomerat. Ne-am asezat la masa, multumite ca putem sa avem in sfarsit o seara linistita, dupa toata nebunia care a fost la unirii si universitate. Zbang!!!!…ma loveste direct in creier aerul lor conditionat, dat la maxim si perpendicular pe masa( nici fumul de la tigara nu apucam sa-l vad cand iese din gura!). Hai ca n-o fi bai am zis toate…e mai bine ca se aeriseste si nu o sa ne usture ochii de atat fum.
    Buuun! hai sa comandam….pai ciorba sau supa nu aveam cum…ele servindu-se numai pana la ora 18.
    Ok..hai sa luam ceva gatit….
    Stupoare!!!
    -Nu servim decat gratar si peste!!!
    -Poftim???!!!
    -Pai daca eu am chef de o sarmalutza in foi de
    vitza??
    -Aaaa….puteti comanda dar numai platou( platou care costa min 30 RON si este de 2
    persoane!)
    -Multumesc nu mai doresc sarmalute….as lua atunci un ciolan cu fasole
    – Nu avem asa ceva…doar gratar si peste!
    Intr-un final se accepta o comanda de snitzele cu carofi prajiti si inca 4 creme de zahar ars cu caramel….si ceva bauturi!
    ( acum socotiti si voi in care din “avem numai gratar si peste”, s-ar incadra snitzelul!)
    Deranjate evident de situatia in sine, hotaram totusi sa nu ne stricam seara.
    Nu terminam bine de comantat cel intamplate , ca la masa vecina se incepe o discutie pe un ton destul de ridicat….se pare ca oaspetii( cativa straini) au fost deranjati de faptul ca formatia de muzica a poposit la masa lor, neinvitati fiind, iar cand au trminat recitalul au asteptat foarte politicos si plata aferenta prestatiei, moment in care li s-a spus ca nu au de ce sa le ofere vreun ban atat timp cat ei nu au cerut prezenta lor la masa. A venit probabil cineva din stufful restaurantului care a incercat sa dreaga siuatia ca sa nu i-a amploare si sa le strice faima, spunandu-le ca trebuie sa dea bani pentru ca ei nu canta pe gratis , insa ca de data asta o sa treaca cu vederea.
    Pana la urma nu stiu cum si in ce fel s-a finalizat totul pt ca……dupa nici 2 min apare altcineva din stufful lor…de data asta la masa nostra sa ne spuna ca:
    – Ne pare rau dar comanda dumneavoastra este prea mica, iar restaurantul nostru are o polititca foarte complexa, asa ca va rugam sa parasiti restaurantul!!!
    POFTIM???!!!….Asta chiar a pus capac!!!
    In primul rand, aceasta polititca complexa nu aveam de unde sa o cunosc( probabil era normal sa mi-o prezinte marioneta aia care statea la intrare si care oricum statea de decor
    Al doile rand: nu ai tu cum sa stii dc eu nu as fi comandat pe parcurs si altceva sau mi-as fi luat 2 sticle de vin sa sarbatoresc cu fetele( 25RON sticla)
    Al trielea rand: nu ma dai afara direct fara sa ma intrebi dc prefer, (in acelasi timp explicandu-mi care ar fi conditiile….si cine stie poate chiar ma convingeai ca merita!) sa raman si sa ti comand in standardele politicii tale!
    Concluzia? Nici nu stiu dc mai merita efortul asta……dar clar nu voi mai calca vreodata pe acolo….le lipseste ATITUDINEA si tot ce tine de bunul simt fatza de client.

  4. Stimata Codruta, sunt alaturi de dumneavoastra.
    Acest restaurant trebuie boicotat!

  5. Multumesc pentru sustinere.
    Nu as vrea sa se inteleaga ca am ceva anume cu acest restaurant( au fost dati cand il frecventam….asta acum cativa ani!).
    Probabil timpul, schimbarile, concurentza au facut ca la nivel de conducere sa se impuna anumite “politici” care trebuie aplicate de indata ce-ti intra clinetul pe usa.
    Si tot probabil sunt multe astfel de restaurante cu “politici proprii”,dar care, majoritatea, stiu sa-si respecte clintela, mai mult, se asigura inainte de plecare ca ai inteles care sunt regulile si chiar vezi ca-si dau un mare interes in a se asigura ca pe viitor vei reveni.
    Lipsa celei mai mici forme de respect, discriminarea atroce si superioritatea parvenita, au conchis in a-mi lasa un gust amar si o dejamagire profunda pentru ceea ce se numeste ironic “TERASA DOAMNEI”.

  6. Nici eu nu mai am ce cauta prin Terasa Doamnei prea curand: un restaurant unde nu poti servi mancaruri gatite dupa ora 18, preturi mari, muzica f tare, abia te intelegi cu cel de langa tine, un ospatar ironic ne-a adus altceva decat am cerut, iar la sfarsit ne-a mentionat ca serviciile nu sunt incluse in nota de plata, iar acestea sunt minim 10% din consumatie. Daca lasi ceva in plus fata de nota, o faci drept multumire, ca ai fost servit bine, ca te-ai simtit bine, nicidecum ca “serviciile nu sunt incluse in nota de plata”, iar suma o hotarasti singur, nu ti se impune “minim 10%”.

  7. Deci am avut dreptate all the way. Si mai sunt si niste banditi pe deasupra. Cat de jenant!

  8. Am fost inca de la deschidere.Am rezervat mese,am serbat citeva onomastici, am fost la ore diferite …in diferite anotimpuri.Totul din ce in ce mai rau.Nu faceti decit sa imi confirmati hotarirea de a nu mai INTRA vreodata in cuibul ala de hoti.Nu am avut timp sa ma ocup de ei sa-i reclam la OPC sau in alta parte.In alte tari mai civilizate, niste oameni hotariti, ar fi pus bombe in “bomba” asta tiganeasca de prost gust.

  9. Nu am fost niciodata acolo, dar daca atatia oameni au patit ce au patit si nu au facut scandal, nu s-au dus la OPC, inseamna ca merita sa fie serviti in continuare asa si in alta parte.

Leave a comment