Sunt extrem de nervos

Voi ma cunoasteti. Credeti ca sunt un tip calm, poate chiar placid. Un mototol, eventual. Nu stiti cat de nervos sunt de fapt. Nu aveti idee ca fierb incontinuu, ca un vulcan.

Sunt foarte nervos. Cum am ajuns aici? M-am saturat.

Fac zi de zi eforturi uriase sa raman calm, sa nu lovesc pe nimeni, sa nu omor, sa nu lovesc alte masini in trafic si asa mai departe. Cred ca am un temperament extrem de violent, o aplecare spre violenta. Par vesel, am haz, chipurile, dar sunt doar un clovn care isi indeplineste obligatiile stipulate in contract, ca sa traiasca.

Am uneori niste stari in care raman blocat minute in sir, imaginandu-mi ce i-as face nenorocitului care m-a agasat, care m-a tratat cu lipsa de respect. Nu cu lipsa de respect, cu batjocura. La coada la benzinarie, la semafor, pe strada, la Finante, la telefon, chiar. Va scutesc de descrieri, detaliile sunt monstruoase.

Iata unde am ajuns. Ma apropii usor usor de crima, de infractionalitate. E adevarat ca ma mai descarc din cand in cand. Mai rup o usa, un dulap. Mai tai un porc.

Recent, presimt ca se accelereaza nu doar probabilitatea sa izbucnesc si sa comit o chestie atroce, o crima savarsita prin cruzimi, in plina strada, ci si probabilitatea sa patesc eu asta.

Mintea mea calculeaza, inconstient, probabilitatea sa fiu lovit de o masina, sa sufar un accident de circulatie ca pieton sau ca sofer, sa fiu agresat de un concetatean pe care l-am deranjat cumva. Sau pur si simplu sa-mi cada in cap un stalp de iluminat incarcat cu cabluri. Mi se insinueaza aceste idei in cap. Oare ar fi mai bine sa trec senin pe langa toate, sa fiu ignorant, sa fiu o oaie care nu pricepe ce i se intampla, pe ce lume traieste? Nu, si ma bucur ca nu e asa.

Stiu, parca as fi un pacient de la boli nervoase. Ce spun eu aici seamana cu simptomele  schizofreniei. Si totusi sunt constient ca am ramas lucid si sunt inca functional. Am reziduuri de conventionalitate care ma ajuta sa supravietuiesc in societate. Am reflexe de politete, de bun simt si de generozitate. Dar pana cand ?

Sa-mi iau o zi libera, sa ma relaxez? Sa dorm putin? N-as putea, pentru ca imi pune tiganul de vizavi manele la maxim. Sa ma duc la munte, undeva? Romanul din camera vecina se uita la OTV si peretii sunt prea subtiri, ca asa e economia. Subtire. Asa ca nu pot. E un cerc vicios.

Oficial, nu prea poti condamna pe nimeni. Ca asa e viata. Astea sunt gusturile, astia sunt oamenii. Dar, de fapt, in sinea mea i-as extermina pe toti. Imi asum pozitia asta. Dar aleg sa ma calmez, sa trec cuminte pe culoarele inguste dintre cladiri si masinile parcate, sa tac si pana la urma sa plec. Sperantele de “mai bine”, de “educare”, de “ajustare, toleranta si intelegere” sunt nerealiste.

Iar problemele, sau mai bine zic batjocura si jaful la care ne supun politicienii sunt o bagatela in ecuatia asta. Sunt derizorii, fata de lucrurile pe care ni le facem unii altora zi de zi. Sau de-asta ni le facem?

Ma intreb cati dintre voi sufera de acelasi sindrom. Cat mai rezistam? Spre ce mergem? Meritam, oare?

10 Responses

  1. Hai sa vorbim despre asta luni. Daca pana atunci nu fac infarct miocardic din motive similare.

  2. Fight club? 😀

    • Hmm… nu. Pentru ca ideea Fight Club e ceva de genul “ne batem, ne batem, dar ramanem prieteni”. Eu nu vreau sa “ramanem prieteni” cu aia pe care visez sa-i dau cu dintii de borduri.

      • aaa… nush ce sa zic si eu am aceiasi chestie, eu mi-am antifonat camera am bagat niste boxe,si cand simt nevoia sa sparg ceva sa rup sa bat etc. imi dau drumu la maxim la muzica si incep sa cant sa tip sa il injur etc. cam 30 min si nu mai simt nevoia sa sparg tot dar a mai trecut

  3. Da’ tu esti pur si nevinovat ca un prunc? Ce gandesti tu despre unii nu crezi ca pot gandi si altii despre tine? Oare nimeni n-ar vrea sa-ti dea o mama de bataie, intemeiat, cu motive si nu gratuit?

    • Sigur ca m-am gandit la asta. Zi de zi ma gandesc si ma comport in asa fel incat nimeni sa nu aiba motive in acest sens.

      E clar ca si eu gresesc. Dar gresesc, nu o fac intentionat, sau cu obraznicie, cu rea-vointa. Asta e diferenta.

      Si gresesc rar, ca nu sunt un imbecil. Deseori invat din greseli, dar sa nu intram in amanunte.

  4. Trec prin exact ce treci si tu ! Ma simt nervos desi nu pare ! Simt nevoia sa impart pumni in stanga si in dreapta !Simt nevoia fa ceva neobisnuit,am ganduri multe,de multe ori ganduri care stiu ca nu pot fi posibile !Am 17 ani dar uneori am ganduri ca daca nu as mai exista poate as ajunge intr-un loc mai bun !

  5. ma regasesc peste 100% in cuvintele tale….daca e posibil d.p.d.v. matematic :).

    am dat share pe fb…cata realitate in cateva cuvinte….. 😦

  6. Am o stare de neliniste in suflet. Ma simt de parca as duce un razboi cu toata lumea. La cea mai mica neatentie(imi scapa un pix, gresesc o litera,etc) simt ca erupe ceva in mine. Nu suport sa vad anumite persoane fericite, chiar daca imi sunt prieteni. Simt de parca nu as avea loc in aceasta lume in care eu, “sunt singurul defavorizat”. Ma gandesc ca as putea face o crima numai ca sa vad anumite persoane suferind. Nu suport sa primesc sfaturi atunci cand stiu ca am gresit, mai ales de la o persoane care pur si simplu are noroc cat pentru 10 vieti. Ma simt defavorizat, de parca as fi singur pe front impotriva lumii. Cateodata ma gandesc ca Dumnezeu m-a lasat deoparte, ca El favorizeaza.(nu intru in amanunte legate de credinta mea,sunt doar un tip credincios, atat este necesar de stiut). Imi doresc un razboi, sa scap de tot, sa nu mai am nici o grija. In fata inamicului cu totii suntem egali, toti vor sa iti traga un glont in cap ca sa scape de tine, inamicul nu favorizeaza pe nimeni.
    Asta e ceea ce simt eu, aproape mereu, am si momente mai bune,recunosc, dar parca si atunci sunt un sociopat.

  7. Cum stau treburile? Te-ai mai calmat? Respect!

Leave a comment